1. Úvod
Jeden z viacerých vykonávacích predpisov, no veľmi dôležitý pre základné školy, je vyhláška o základnej škole, konkrétne vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 223/2022 Z. z. o základnej škole.
Splnomocnenie na vydanie príslušného vykonávacieho predpisu je v školskom zákone.
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky podľa § 30 ods. 7 a § 155 ods. 11 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 415/2021 Z. z. ustanovuje:
§ 30 ods. 7 zákona č. 245/2008 Z. z.
Ministerstvo školstva ustanoví všeobecne záväzným právnym predpisom:
- organizáciu základnej školy,
- plnenie povinnej školskej dochádzky vrátane jej plnenia mimo územia Slovenskej republiky,
- organizáciu a zabezpečovanie výchovno-vzdelávacej činnosti v základnej škole vrátane integrácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a mimo nej,
- pravidlá hodnotenia a klasifikáciu a
- pravidlá o bezpečnosti a ochrane zdravia žiakov.
§ 155 ods. 11 zákona č. 245/2008 Z. z.
Podrobnosti o podmienkach externého testovania ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo školstva.
Zrušuje sa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 320/2008 Z. z. o základnej škole v znení vyhlášky č. 224/2011 Z. z., vyhlášky č. 203/2015 Z. z. a vyhlášky č. 437/2020 Z. z.
Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 223/2022 Z. z. o základnej škole nadobudla účinnosť 1. júla 2022.
2. Predmet úpravy novej vyhlášky o základnej škole
Vyhláška o základnej škole upravuje podrobnosti o:
- organizácii základnej školy,
- výchovno-vzdelávacej činnosti v základnej škole vrátane integrácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a výchovno-vzdelávacej činnosti mimo nej,
- plnení povinnej školskej dochádzky vrátane jej plnenia mimo územia Slovenskej republiky,
- hodnotení žiakov základnej školy,
- bezpečnosti a ochrane zdravia žiakov základnej školy,
- externom testovaní žiakov základnej školy.
V časti o organizácii základnej školy sa upravujú kompetencie riaditeľa školy a poradné orgány riaditeľa.
V základnej škole možno zriadiť funkciu zástupcu riaditeľa základnej školy. Ak funkcia zástupcu riaditeľa základnej školy nie je zriadená, riaditeľa základnej školy zastupuje pedagogický zamestnanec písomne poverený riaditeľom.
Pôvodné znenie: Riaditeľ školy môže poveriť usmerňovaním výchovno-vzdelávacej činnosti školy svojho zástupcu.
Poradné orgány
- Pedagogická rada: Je poradným orgánom riaditeľa, ktorý prerokúva pedagogicko-organizačné otázky výchovno-vzdelávacej činnosti.
Členmi pedagogickej rady sú všetci pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci základnej školy.
Riaditeľ môže ako svoj poradný orgán, ktorý prerokúva pedagogicko-didaktické a organizačné otázky výchovno-vzdelávacej činnosti, zriadiť:
- Metodické združenie: Členovia metodického združenia sa organizujú podľa stupňa vzdelávania, na ktorom vykonávajú pracovnú činnosť.
- Predmetová komisia: Členovia predmetovej komisie sa organizujú podľa vyučovacieho predmetu alebo skupiny príbuzných vyučovacích predmetov, ktoré vyučujú.
- Koordinačný tím: Členovia koordinačného tímu sa organizujú podľa špecifickej témy, na ktorú sa vo svojej pracovnej činnosti zameriavajú.
Ak riaditeľ nezriadi metodické združenie, predmetovú komisiu alebo koordinačný tím, jeho poradným orgánom je pedagogická rada.
Začiatok školského vyučovania sa nezmenil, ani podmienky, kto a s kým ho určuje a prerokúva. Čiže začiatok školského vyučovania určuje riaditeľ po prerokovaní pedagogickou radou a radou školy najskôr o 7.00 hodine a najneskôr o 9.00 hodine. Rovnako bez zmien je i vyučovanie organizované v popoludňajších hodinách.
Rozvrh hodín je spracovaný v § 2. Rozvrh hodín určuje riaditeľ po prerokovaní pedagogickou radou. Rozvrh hodín sa zverejňuje v každej triede a na webovom sídle základnej školy, ak ho základná škola má zriadené. Počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v základnej škole môže riaditeľ určiť rozvrh hodín aj bez prerokovania pedagogickou radou; rozvrh hodín sa zverejní na webovom sídle základnej školy, a ak ho základná škola nemá zriadené, zverejní sa na inom prístupnom mieste.
Počet vyučovacích hodín v jednotlivých ročníkoch a vyučovacích predmetoch určuje učebný plán základnej školy.
Vyučovací predmet pre príslušný ročník, ktorý sa podľa učebného plánu základnej školy vyučuje jednu hodinu týždenne, možno do rozvrhu hodín zaradiť:
- počas celého školského roka,
- len v prvom polroku alebo v druhom polroku školského roka alebo
- formou výletov, exkurzií, projektov, seminárov, vyučovacích blokov alebo kurzov
(„Výchovno-vzdelávaciu činnosť v základnej škole možno organizovať aj formou výletov, exkurzií, projektov, seminárov, vyučovacích blokov alebo kurzov. Počet dní, počas ktorých sa výchovno-vzdelávacia činnosť v základnej škole uskutočňuje touto formou, a ich obsahové zameranie, sa určuje po prerokovaní pedagogickou radou tak, aby bola zachovaná celková časová dotácia predmetu podľa učebného plánu.“)
Vyučovacia hodina trvá 45 minút okrem vyučovacej hodiny počas popoludňajšieho vyučovania, ktorá trvá 40 minút. Vyučovacia hodina môže po prerokovaní pedagogickou radou trvať aj menej alebo viac ako 45 minút. Trvanie vyučovacej hodiny a prepočet vyučovacieho času na 45-minútové vyučovacie hodiny sa uvádza v školskom vzdelávacom programe.
Pôvodné znenie: Vyučovacia hodina trvá 45 minút; nemožno ju bezdôvodne predlžovať ani skracovať. Poradie a dĺžky prestávok určí riaditeľ po prerokovaní v pedagogickej rade a rade školy.
Žiaci počas hlavnej prestávky, ak sú na to utvorené podmienky, sa zdržiavajú mimo učebne v určených priestoroch.
Za každou vyučovacou hodinou nasleduje prestávka. Poradie a dĺžka prestávok sa určujú po prerokovaní pedagogickou radou. Veľká prestávka trvá 15 až 30 minút. Obedňajšia prestávka trvá najmenej 30 minút. Obedňajšia prestávka pre žiakov prvého ročníka a druhého ročníka sa začína najneskôr po piatej vyučovacej hodine. Obedňajšia prestávka pre žiakov tretieho ročníka až deviateho ročníka sa začína najneskôr po šiestej vyučovacej hodine.
Ak sa žiak ospravedlnene nezúčastní výchovno-vzdelávacieho procesu, základná informácia o prebranom učive sa poskytuje zákonným zástupcom žiaka prostredníctvom elektronickej komunikácie alebo iným dohodnutým spôsobom (§ 2 ods. 9).
Pravidlá správania sa žiaka vrátane pravidiel používania mobilných telefónov, pravidiel obliekania, pravidiel používania edukačných publikácií a pravidiel bezpečnosti a ochrany zdravia upravuje školský poriadok (§ 2 ods. 10).
Pôvodné znenie vypadlo: § 20 Pravidlá správania žiaka
Žiak sa musí v škole správať slušne, dbať na pokyny pedagogických zamestnancov, podľa svojich schopností sa svedomite pripravovať na vyučovanie a dodržiavať školský poriadok. Žiak sa musí správať slušne aj mimo vyučovania, a to aj počas voľných dní a prázdnin tak, aby neporušoval zásady spolunažívania a spoločenské normy správania.
Žiak musí chodiť do školy pravidelne a včas podľa rozvrhu hodín a zúčastňovať sa na činnostiach, ktoré škola organizuje. Účasť na vyučovaní voliteľných predmetov a záujmovej činnosti je pre prihláseného žiaka povinná.
Žiak musí byť v škole vhodne, čisto a bez výstredností oblečený a upravený.
Žiak musí chrániť učebnice a školské potreby, udržiavať v poriadku a v čistote svoje miesto, triedu a ostatné školské priestory, chrániť majetok pred poškodením; nosiť do školy učebnice a školské potreby podľa rozvrhu hodín a pokynov pedagogických zamestnancov.
Pred skončením vyučovania žiak nesmie bez dovolenia vychádzať zo školskej budovy; zdržiavať sa v školských priestoroch v čase mimo vyučovania môže žiak len za podmienok určených školským poriadkom.
Žiak musí chrániť svoje zdravie a zdravie spolužiakov; žiak nevykonáva činnosti, ktoré sú zdraviu škodlivé, najmä fajčenie, pitie alkoholických nápojov, požívanie zdraviu škodlivých látok.
Počas vyučovania žiak nesmie používať mobilný telefón. Použiť ho môže iba v odôvodnených prípadoch so súhlasom vyučujúceho, triedneho učiteľa alebo riaditeľa, alebo jeho povereného zástupcu.
Žiak nesmie nosiť do školy predmety ohrozujúce vlastné zdravie a zdravie spolužiakov a pedagogických zamestnancov.
Delenie tried
1. Náboženská výchova/etická výchova
Na vyučovanie vyučovacích predmetov náboženská výchova a etická výchova sa trieda rozdeľuje na skupiny. Jedna skupina má najviac 20 žiakov. Do jednej skupiny možno spájať žiakov viacerých tried jedného ročníka. Ak počet žiakov v skupine klesne pod 12 žiakov, možno do skupín spájať aj žiakov rôznych ročníkov. Voľbu príslušného vyučovacieho predmetu nie je možné v priebehu školského roka zmeniť.
Pôvodné znenie:
Na vyučovanie predmetu náboženská výchova alebo etická výchova možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 20. Ak počet žiakov v skupine klesne pod 12 žiakov, možno do skupín spájať aj žiakov rozličných ročníkov. Ak si žiak vyberie predmet, navštevuje ho bez zmeny počas celého školského roka.
2. Cudzí jazyk, technika, informatika
Na vyučovanie vyučovacích predmetov cudzí jazyk, informatika a technika sa trieda rozdeľuje na skupiny, ak je v nej počet žiakov vyšší ako 17. Do jednej skupiny možno spájať žiakov viacerých tried jedného ročníka.
Pôvodné znenie:
Na vyučovanie predmetu cudzí jazyk možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 17.
Na vyučovanie predmetov svet práce a technika možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 17.
3. Telesná výchova, športová výchova
Na vyučovanie vyučovacieho predmetu telesná a športová výchova sa trieda rozdeľuje na skupiny na každej vyučovacej hodine, ak je v nej počet žiakov vyšší ako 25, alebo ak školský vzdelávací program určuje iné delenie. Do jednej skupiny možno spájať žiakov viacerých tried jedného ročníka.
Pre chlapcov a dievčatá možno vytvoriť v súlade so školským vzdelávacím programom oddelené skupiny.
Ak sa vyučovací predmet telesná a športová výchova vyučuje v oddelených skupinách pre chlapcov a dievčatá a nie je možné vytvoriť v jednom ročníku skupinu s počtom najmenej 12 žiakov, možno do skupín spájať aj žiakov po sebe nasledujúcich ročníkov.
Pôvodné znenie:
Telesná výchova sa v prvom ročníku až štvrtom ročníku vyučuje pre chlapcov a dievčatá spoločne. Triedy na druhom stupni školy sa delia alebo spájajú na skupiny chlapcov a skupiny dievčat toho istého ročníka. Najvyšší počet žiakov v skupine je 25. Ak počet žiakov v skupine klesne pod 12 žiakov, možno do skupín spájať aj žiakov rozličných ročníkov.
4. Slovenský jazyk a slovenská literatúra (novinka)
Na vyučovanie vyučovacieho predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra, ktorý sa vyučuje v základných školách s vyučovacím jazykom maďarským, sa trieda rozdeľuje na skupiny na každej vyučovacej hodine, ak je v nej počet žiakov vyšší ako 17. Do jednej skupiny možno spájať žiakov viacerých tried jedného ročníka.
V odôvodnenom prípade uvedenom v školskom vzdelávacom programe sa počet skupín a počet žiakov v skupine v predmetoch náboženská výchova a etická výchova, cudzí jazyk, informatika určuje podľa priestorových, personálnych a finančných podmienok základnej školy, podľa charakteru činnosti žiakov a podľa náročnosti predmetu s ohľadom na požiadavky bezpečnosti a ochrany práce; počet žiakov v jednej skupine sa môže zvýšiť najviac o troch žiakov.
Pôvodné znenie:
Počet skupín a počet žiakov v skupine sa určí spravidla podľa priestorových, personálnych a finančných podmienok školy, podľa charakteru činnosti žiakov, podľa náročnosti predmetu s ohľadom na požiadavky ochrany zdravia a bezpečnosti práce.
Plnenie povinnej školskej dochádzky: Žiak, ktorý ukončí štvrtý ročník základnej školy, ktorá má len ročníky prvého stupňa, vrátane žiakov plniacich povinnú školskú dochádzku osobitným spôsobom, pokračuje v plnení povinnej školskej dochádzky v základnej škole so všetkými ročníkmi v príslušnom školskom obvode, ak zákonný zástupca nepožiada o prestup žiaka do inej základnej školy.
Riaditeľ školy v rozhodnutí o povolení vzdelávať sa v školách mimo územia SR (podľa § 23 školského zákona) uvádza aj názov základnej školy so všetkými ročníkmi v školskom obvode, v ktorom má žiak trvalý pobyt.
Dozor nad bezpečnosťou a ochranou zdravia žiakov sa vykonáva podľa rozvrhu dozorov, prerokovaného so zástupcami zamestnancov a pedagogickou radou a zverejneného riaditeľom na mieste dostupnom všetkým zamestnancom a žiakom základnej školy. Dozor sa môže vykonávať aj jeho zabezpečením iným spôsobom upraveným v školskom poriadku.
Dozor sa vykonáva:
- pred začiatkom školského vyučovania,
- počas prestávok a všetkých činností organizovaných základnou školou,
- podľa potreby aj po skončení školského vyučovania.
Dozor môže vykonávať učiteľ, pedagogický asistent a pri dopĺňaní základného úväzku vyučovaním výchovných predmetov alebo zastupovaní aj vychovávateľ. Ak základná škola nedokáže zabezpečiť vykonávanie dozoru týmito zamestnancami, dozor môže vykonávať iný poučený zamestnanec základnej školy, ktorý nie je pedagogickým zamestnancom alebo odborným zamestnancom, a ak taký nie je, dozor môže vykonávať aj školský špeciálny pedagóg, odborný zamestnanec alebo vychovávateľ.
Súčasti výchovno-vzdelávacieho procesu
Ak ide o súčasť výchovno-vzdelávacieho procesu, čiže výlety, exkurzie, jazykové kurzy, športový výcvik, pobyty žiakov v škole v prírode a ďalšie aktivity v súlade so školským vzdelávacím programom len s informovaným súhlasom zákonného zástupcu neplnoletého žiaka; ak ide o základnú školu bez právnej subjektivity, aj po dohode so zriaďovateľom, základná škola zabezpečuje na:
- výlet alebo exkurziu:
- mimo sídla základnej školy na území SR – jedného pedagogického zamestnanca na najviac 25 žiakov,
- mimo územia SR – jedného pedagogického zamestnanca na najviac 15 žiakov,
- jazykový kurz mimo územia SR – jedného pedagogického zamestnanca na najviac 15 žiakov,
- športový výcvik, ktorým je:
- plavecký výcvik alebo snoubordingový výcvik – jedného pedagogického zamestnanca alebo jedného odborného zamestnanca na najviac 8 žiakov,
- cyklistický výcvik – jedného pedagogického zamestnanca alebo jedného odborného zamestnanca na najviac 10 žiakov,
- lyžiarsky výcvik alebo korčuliarsky výcvik – jedného pedagogického zamestnanca alebo jedného odborného zamestnanca na najviac 12 žiakov,
- iný výcvik – jedného pedagogického zamestnanca alebo jedného odborného zamestnanca na najviac 15 žiakov.
- športový výcvik, ktorého sa zúčastňujú:
- žiaci so zdravotným znevýhodnením – jedného pedagogického zamestnanca na najviac 5 žiakov so zdravotným znevýhodnením,
- žiaci so zrakovým postihnutím, telesným postihnutím alebo viacnásobným postihnutím – jedného pedagogického zamestnanca na každého žiaka s príslušným zdravotným znevýhodnením.
- pobyt žiakov v škole v prírode pre žiakov:
- prvého stupňa – jedného pedagogického zamestnanca na najviac 13 žiakov,
- druhého stupňa – jedného pedagogického zamestnanca na najviac 15 žiakov.
- ďalšie aktivity v súlade so školským vzdelávacím programom:
- mimo sídla základnej školy na území SR – jedného pedagogického zamestnanca na najviac 25 žiakov,
- mimo územia SR – jedného pedagogického zamestnanca na najviac 15 žiakov
Ak je žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami vzdelávaný podľa individuálneho vzdelávacieho programu, jeho kópia sa poskytuje zákonnému zástupcovi.
Vo vyhláške sú zahrnuté aj témy:
- výchova a vzdelávanie žiakov s nadaním,
- školy a triedy žiakov s nadaním,
- zdravotná telesná výchova (ostal text)
Triedy jednotlivých ročníkov sa označujú rímskymi číslicami alebo arabskými číslicami. Ak je v základnej škole viac tried rovnakého ročníka, rozlišujú sa doplnkovým identifikátorom, ktorým je písmeno alebo slovo.
Jednotlivé ročníky sa v triednom výkaze, katalógovom liste, triednej knihe a na vysvedčení označujú slovom.
Priestory základnej školy, najmä objekty a priestory ihrísk, telocviční, plavární a učební možno podľa potrieb, záujmov žiakov a ekonomických podmienok základnej školy využívať aj na výchovno-vzdelávací proces mimo školského vyučovania.
Na informovanie zákonného zástupcu o priebežných výsledkoch žiaka sa používa žiacka knižka, ktorá sa vedie v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe. Ak informovanie prostredníctvom žiackej knižky z objektívnych dôvodov nie je možné, zákonného zástupcu možno preukázateľne informovať aj inak. Na žiadosť zákonného zástupcu predloženú do piatich pracovných dní odo dňa vyhodnotenia písomnej práce sa mu sprístupňuje písomná práca žiaka k nahliadnutiu.
Pri hodnotení správania žiaka sa postupuje podľa príslušného ustanovenia školského zákona, zohľadňuje sa dodržiavanie pravidiel správania sa žiaka uvedených v školskom poriadku počas hodnotiaceho obdobia, udelené pochvaly a iné ocenenia a uložené napomenutia a pokarhania.
Pochvaly a iné ocenenia, napomenutia a pokarhania sa zaznamenávajú do katalógového listu žiaka.
Žiakovi možno udeliť pochvalu:
- od triedneho učiteľa,
- od riaditeľa alebo
- od zriaďovateľa základnej školy.
Pochvalu od triedneho učiteľa možno udeliť po prerokovaní s riaditeľom; pochvalu od riaditeľa možno udeliť po prerokovaní pedagogickou radou.
Napomenutie od triedneho učiteľa, pokarhanie od triedneho učiteľa alebo pokarhanie od riaditeľa možno žiakovi uložiť po objektívnom prešetrení previnenia sa proti školskému poriadku s písomným odôvodnením. Napomenutie od triedneho učiteľa a pokarhanie od triedneho učiteľa možno uložiť po prerokovaní s riaditeľom. Pokarhanie od riaditeľa možno uložiť po prerokovaní pedagogickou radou.
Testové úlohy z jednotlivých vyučovacích predmetov sa zadávajú v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe. Počas externého testovania žiakov základnej školy sa žiaci rozdeľujú do skupín. Najvyšší počet žiakov v skupine je 15. Pre žiakov so zdravotným znevýhodnením sa vytvára osobitná skupina, v ktorej najvyšší počet žiakov je 10. Z objektívnych dôvodov je možné počet žiakov v skupine zvýšiť po prerokovaní s organizáciou zriadenou ministerstvom školstva na plnenie úloh v oblasti monitorovania a hodnotenia kvality výchovy a vzdelávania. Výsledky externého testovania žiakov základnej školy z jednotlivých vyučovacích predmetov sa zasielajú základnej škole prostredníctvom ministerstva školstva alebo ním poverenej právnickej osoby.
Úpravy externého testovania pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami možno upraviť podmienky externého testovania. Úpravy externého testovania sa týkajú najmä
- predĺženia časového limitu pri riešení úloh,
- zmeny znenia niektorých úloh,
- grafického vzhľadu alebo zmeny formátu zadaní úloh s použitím rôznych veľkostí písma, zmenenej štruktúry textu, využitím inej možnosti záznamu odpovede alebo počúvania vstupného textu,
- použitia kompenzačných pomôcok,
- prítomnosti tlmočníka posunkovej reči, pedagogického asistenta, zdravotníckeho pracovníka alebo školského špeciálneho pedagóga.
Žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami má počas externého testovania žiakov základnej školy také úpravy, aké mal počas vzdelávania sa v základnej škole. Pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec základnej školy poverený riaditeľom koordinovaním externého testovania žiakov základnej školy v príslušnej základnej škole uvedie pri prihlásení žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami len úpravy, ktoré žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami objektívne potrebuje.
Externé testovanie na účel získania nižšieho stredného vzdelania
- Do 15. októbra sa prostredníctvom regionálneho úradu školskej správy oznamuje ministerstvu školstva názov a sídlo základnej školy, v ktorej možno uskutočniť externé testovanie na účel získania nižšieho stredného vzdelania.
- Do 31. októbra sa na webovom sídle ministerstva školstva zverejňuje obsah, termín externého testovania na účel získania nižšieho stredného vzdelania a kritériá úspešného absolvovania externého testovania na účel získania nižšieho stredného vzdelania.
- 30 dní pred konaním externého testovania sa na účel získania nižšieho stredného vzdelania oznámia žiadateľovi písomne prostredníctvom orgánu miestnej štátnej správy v školstve organizačné podmienky externého testovania na účel získania nižšieho stredného vzdelania.
- Zoznam žiadateľov, ktorí podali žiadosť, sa oznamuje základnej škole, ktorá bola určená na vykonanie externého testovania na účel získania nižšieho stredného vzdelania.
- Žiadosť o vykonanie príslušného testovania sa podáva do 30. novembra.
- Žiadosť obsahuje údaje o žiadateľovi o externé testovanie na účel získania nižšieho stredného vzdelania. K žiadosti sa prikladá kópia dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní žiadateľa.
- Ak bol žiadateľ pri testovaní neúspešný, môže podať žiadosť v opravnom termíne. Žiadosť v opravnom termíne sa podáva do 30 dní od neúspešného vykonania externého testovania riaditeľovi tej základnej školy, v ktorej žiadateľ vykonal externé testovanie na účel získania nižšieho stredného vzdelania.
- Termín konania externého testovania na účel získania nižšieho stredného vzdelania v opravnom termíne sa zverejňuje na webovom sídle ministerstva školstva. Miesto konania externého testovania na účel získania nižšieho stredného vzdelania v opravnom termíne sa zverejňuje najneskôr 30 dní pred jeho konaním na webovom sídle príslušného orgánu miestnej štátnej správy v školstve.
- Externé testovanie na účel získania nižšieho stredného vzdelania v opravnom termíne nemožno opakovať.